omlopp


vattenläcka där min säng brukar stå
lite närhet
soffdjur

idag när jag åkte buss hem satt jag och tänkte på ordet husmanskost och det var nog varken första eller sista gången heller. Det är ett mångfacetterat ord som kan betyda både det ena och det andra. I sin enkla och raka bemärkelse betyder det lite väl inavlad, svensk mat; men man kan också leka lite med det.
Hus man sko st
Nåt hus har jag inte och ingen man heller. Nya skor är det snart dags att köpa.
Men 'st'? Storlek? Station? Struts? Strunt samma.(?)
Det viktigaste är att jag har gjort en nyskapande och vägbanande upptäckt; nämligen att ordet husmanskost är ett horoskop i sitt verkliga ässe. För om det inte passar in på det uppdelade sättet som det passar in på mig så lär det ju stämma in på större delen av Afrikas befolkning. För jag menar, vem är inte hungrig...?

Kommentarer
Postat av: Krutten

Hannah.. Du är jämt hungrig..

2008-11-07 @ 09:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0